7 klíčových elementů prodejní stránky

Prodejní stránka je webová stránka používaná k prodeji produktu nebo služby. Účelem prodejní stránky je poskytnout čtenáři veškeré informace, které mohou potřebovat pro nákup.

Prodejní stránky jsou vhodné především pro prodej informačních produktů jako jsou eknihy, koučovací balíčky, konference, online kurzy a programy. Ale můžete pomocí nich prodávat přirozeně i fyzické produkty.

Struktura prodejní stránky

  1. Poutavý titulek – Upoutejte pozornost vašich čtenářů. Přestavte největší výhodu.
  2. Problém – Popište konkrétní problém. Snažte se ukázat čtenářům, že máte stejný problém jako oni. Usilujete o přesvědčení, že skutečně znáte jejich situaci. Vysvětlete ho pomocí videa.
  3. Řešení – Představte čtenářům vaše řešení. Ukažte jim, jak vaše řešení pomohlo vyřešit váš problém. Ukažte váš příběh.
  4. Důkaz – Přesně popište, v čem je vaše řešení nejlepší a jak jim může pomoci. Podejte důkazy ve formě referencí, případových studií a častých otázek.
  5. Vaše nabídka – Nyní představte váš produkt, prodejní cenu, výhody, bonusy a zase výhody. Jde o nejdůležitější část vaší prodejní stránky.
  6. Bonusy – Přidejte něco navíc zdarma.
  7. Záruky – Garantujte, že jste na produkt hrdí a jste si jisti, že pro ně bude fungovat. Ukažte svým čtenářům, že to myslíte vážně. Poskytněte záruku vrácení peněz, v případě nespokojenosti.
  8. Omezená dostupnost – Ukažte, že vaše nabídka je časově, nebo kapacitně omezená.
  9. Tlačítko „Objednat“ – V poslední části (nebo na samostatné stránce) prodáváte.

1. Prezentujte hlavní výhodu formou poutavého ttiulku.

Na úspěšné prodejní stránce není žádná navigace. Proč? Protože nechcete, aby si návštěvníci rozptýlili všechny možnosti v nabídce. Místo toho chcete, aby se soustředili na jednu věc, která je vaší výzvou k akci.

Pokud na prodejní stránce umístíte celé menu, bude mít návštěvník zájem o další informace. Mezitím ale zapomene na vaši hlavní nabídku. Proto na prodejní stránce odstraňte veškeré rozptýlení.

Titulky jsou důležitým krokem v konverzi. Titulek přitahuje pozornost návštěvníka a přitahuje je k čtení dalšího obsahu. Titulek prodejní stránky by měl ukazovat největší výhodu produktu.

Barvy nadpisu ovlivňují náladu. Google to ví, proto testovali 41 odstínů modré, aby zjistili, který z nich nejvíce zaujal s jejich uživateli. Většina firem používá červenou, modrou a žlutou barvu ke stimulaci vzrušení.

Použijete-li to na prodejní stránce červenou je jisté,  že získáte pozornost. Modrá je vhodná pro komunikaci. Obě barvy jsou také nejlepší volba pro tlačítko výzvy k akci.

2. Popište problém. Ukažte, že jste měli ten samý problém.

Snažte se ukázat čtenářům, že máte stejný problém jako oni. Usilujete o přesvědčení, že skutečně znáte jejich situaci.

Vysvětlit ho můžete i pomocí videa společně s popisem řešení.

3. Nabídněte řešení.

Řešení přichází bezprostředně po vysvětlení problému.

Můžete použít i text, ale mějte na paměti, že použití videí na prodejních stránkách může zvýšit konverzi až o 80%. Zvolte tuto možnost, pokud je váš produkt nebo služba komplikovaná a převod závisí na tom, že zákazník plně porozuměl vašemu produktu.

4. Podejte důkazy, vaši zkušenost a reference.

Váš skutečný příběh je největším důkazem. Ať už se jedná o peníze nebo něco jiného, měl by odpovídat na to, proč bych si měl koupit zrovna váš produkt.

Důkazy prezentujte v případových studií a častých otázek. Použijte jména, fotografie, webové stránky a jiné sociální důkazy. Neměly by však být klikací, protože každé rozptýlení může snížit konverzi.

Podejte důkazy ve formě referencí vašich zákazníků. Ohlasy jsou skutečnou zpětnou vazbou o vašem produktu známými celebritami a členy, kteří používali produkt, nebo členství. Reference jsou dobrou reklamou pro váš produkt. Umístěte fotografii a kontaktní údaje lidí, kteří vám dali referenci s příslušnou adresou URL webových stránek.

5. Popište vlastnosti a výhody produktu.

Nyní prezentujte váš produkt, prodejní cenu, výhody včetně toho, proč to bude užitečné pro uživatele, a jak to může vyřešit jeho problém.

Prodejní stránka by měla produkt představit v hezké a dobře napsané formě, takže poté, co návštěvník text dočte, měl by být zcela přesvědčen, že produkt je právě to, co hledá.

6. Přidejte bonusy zdarma.

Dostat něco navíc zadarmo nikdy neomrzí.

Přidejte k produktu bonusy ve formě tipů, seznamů zdrojů, pracovních sešitů a jiných souvisejících materiálů, které přidají produktu na hodnotě.

7. Ukažte, že nabídka je omezená.

Časově omezená nabídka

Pokud použijete modul Squeeze (odpočítávání času) získáte lepší konverzi.

Ideálním místem pro umístění takovéhoto modulu je těsně pod bonusy. Stejně dobře ale funguje i nad tlačítkem „Objednat“.

Kapacitně omezená nabídka

Další možností, jak urychlit nákupní rozhodnutí je podat informace o omezené kapacitě. Jako například při prodeji vstupenek.

8. Ukažte, že nic neriskuje. Dejte záruku vrácení peněz.

Dejte jim vědět, že jste na tento výrobek hrdí a jste si jisti, že pro ně bude fungovat. Pokud nejste dostatečně přesvědčivý, aby se obhájil vaší práci, pak přesvědčíte jen několik návštěvníků. A ztratíte důvěryhodnost.

Pokud ukažte svým čtenářům, že to myslíte vážně, více prodáte. Záruční sekce dává větší důvěru vašemu produktu vůči členům. Zvláště záruka vrácení peněz poskytne dobrý dojem vašemu produktu. Záruka vrácení peněz říká členům, že tento produkt je legitimní a ne podvod.

9. Prodávavejte viditelným tlačítkem „Kup teď“.

Výzkum ukázal, že použití většího tlačítka „Kup teď“ je jedním z nejvíce ověřených způsobů, jak zvýšit konverzní poměr prodejní stránky. Z tohoto důvodu je tlačítko „Belcher“ nejpoužívanějším tlačítkem pro prodejní stránky.

Tvůrce tohoto tlačítka Perry Belcher testoval každý designový prvek tlačítka v mnoha transakcích a dokázal zvýšit konverzní poměr o 30% na 300%.

Zde je příklad tlačítka Belcher:

 

 

Jednou z nejpoužívanějších taktikou omezených nabídek na prodejní stránce je zmínit množství, které jste nechali pro tento produkt prodávat. Tímto způsobem vytvoříte strach, že byste mohli vyčerpat, a pokud budou čekat příliš dlouho, už nebude.

Sdílejte článek na sociálních sítích