Co lidé nejčastěji sdílí

Jaký druh obsahu na sociálních sítích tedy lidé sdílejí nejvíce? Co lidé nejčastěji sdílí? Jaké typy obsahu vám poskytnou největší hodnotu?

Vytváření obsahu pro sociální média má dva hlavní účely. První je vytvořit obsah, se kterým se budou lidé zapojovat, aby zvýšili návštěvnost webových stránek. Druhým účelem je vytvořit obsah, který rozšíří vaše kanály sociálních médií. Bez ohledu na to, jaký cíl sledujete, dosáhnete největšího dopadu pro oba právě tím, že obsah bude co nejvíce sdílet.

Když se lidem váš obsah líbí natolik, že ho mohou sdílet, v podstatě to vytvoří malou armádu lidí, kteří za vás dělají váš marketing. Tito lidé však budou sdílet obsah pouze v případě, že v něm bude něco pro ně. Obvykle to znamená vysoce kvalitní a příjemné.

Sdílitelný obsah musí být pro uživatele nějakým způsobem relevantní. To může znamenat, že je to vtipné nebo bystré, ale musí to přinášet nějakou hodnotu. Váš obsah může být skvělý, ale pokud není stravitelný na sociálních sítích, na ničem z toho nezáleží.

4 základní formáty sociálních příspěvků

Texty

Obrázky

Videa

Odkazy

Proč lidé mají potřebu sdílet? Proč lidí sdílí?

 
 
Podle výzkumů lidé nejšatěji uvádějí:
 
(obrázek sdílení)
 
  • Sdílíme, protože chceme přinést cenný obsah ostatním.
  • Sdílíme, protože se chceme někam zařadit.
  • Sdílíme, protože se chceme vymezit vůči ostatním.
  • Sdílíme, protože se chceme definovat ostatním.
  • Sdílíme, protože chceme být ve spojení.
  • Sdílíme, protože chceme růst a živit naše vztahy.
  • Sdílíme, protože chceme podporovat naše hodnoty a názory.
  • Sdílíme, protože chceme informovat ostatní o tom, co nás zajímá.
  • Sdílíme pro vlastní seberealizaci.

Co lidé nejčastěji sdílí? A jaké k tomu mají důvody?

Podle odpovědí na otázku „Co konkrétně nejčastěji sdílíte?, lidé nejčastěji odpovídají:
  • Sdílíme fotky, protože se chceme ukázat v tom nejlepším světle.
  • Sdílíme to, co chtějí sdílet ostatní.
  • Sdílíme informace, které mají dopad.
  • Sdílíme obsah, který dává lepší představu o tom, kdo jsme a na čem nám záleží.
  • Sdílíme to co nás zajímá, protože chceme podporovat naše oblíbené Značky a Idoly

Proč lidé sdílí obsah?

  1. Je to vtipné.
  2. Je to neuvěřitelně neuvěřitelné.
  3. Je to silně emotivní.
  4. Souhlasí to s tím, o čem se mluví.
  5. Řeší to životní otázky.
  6. Není to „main stream“obsah.
  7. Vykouzlí úsměv na tváři.
  8. Je to „dramatická“ pomluva.
  9. Je trapné.
  10. Je provakativní.
Proč lidi sdílí obsah

8 motivací, které způsobují, že lidé sdílejí

Zde je 8 motivací, které spouštějí sdílení. Je jich více, ale tyto vám poskytují dobrý výchozí bod. Pokud chcete provést další výzkum, sledujte spisy na toto téma od Freuda, Maslowa, McClellanda, Murraye a Costy & McCrae.

#1. (Status) Status a postavení

Status je od přírody vzácný, protože naznačuje naši hierarchii ve smečce. Existuje pouze jedna nejvyšší pozice, jedna 2. pozice atd. Přístup k něčemu vzácnému nebo exkluzivnímu motivuje lidi ke sdílení, protože mohou získat vysoký status od lidí, se kterými to sdílejí.

#2. (Identify projection) Projekce identity

Tato motivace je zvláště viditelná při sdílení rozhořčení na sociálních sítích. Když nad něčím vyjadřujeme rozhořčení, vytváříme jasnou čáru kolem toho, co nejsme. To je důvod, proč tolik toho, co lidé sdílejí online, patří do tábora „Říkal jsem ti to“ nebo „toto potvrzuje můj pohled“. „Mám pravdu.“ „Můj tým vyhrává, takže jsem hoden.

Dává nám příležitost mít úhel pohledu – prohlášení, se kterým lidé mohou souhlasit nebo nesouhlasit. V tomto ohledu většinou hledáme ověření. Někdy je však zajímavé, že sdílíme, abychom nám pomohli prozkoumat naši vlastní identitu nebo prozkoumat identity ostatních. Chcete-li vidět, kdo má podobný názor. Příklady toho jsou věci jako Roblox nebo mít více účtů na Instagramu.

Kmenovost“ je mocná lidská motivace zapečená hluboko v naší psychologii, která říká, že my máme pravdu a oni se mýlí. My budeme úspěšní a oni nebudou úspěšní. Chceme být součástí smečky, a když sdílíme, je to někdy proto, abychom A) dali signál, že patříme, nebo B) nám pomohli najít náš kmen.

#3. (Being Helpful) Být užitečný

„Být užitečný.“ „Být lepší.“ „Být levnější.“ Jsme nuceni sdílet věci, které považujeme za užitečné, protože chceme být vnímáni jako užiteční a vyživující pro naše kmeny. Je dobré, když se na vás pohlíží jako na někoho, kdo je kompetentní a ví, co děláte.

Pokud svým uživatelům dokážete poskytnout jazyk, aby vyjádřili užitečnost vašeho produktu jasným, přesvědčivým a přesvědčivým způsobem, bude to 10x více než ústní. Je rozdíl mezi slovy „vstupte na online tržiště pro sdílení jízd“ a „svezete se za 3 minuty“

#4. (Validation) Ověření

„Pozitivní.“ „Šťastný.“ „Chytrý.“ Mnoho z toho, co sdílíme online, souvisí se skutečností, že chceme získat podporu, věříme, že jsme dobří, věříme, že jsme chytří, nebo věříme, že jsme toho hodni. Chceme mít pozitivní pocit ze sebe a svého místa ve světě.

Chcete vědět, co si o vás lidé myslí, a budete sdílet produkty, které vám v tom pomohou. Také se chcete cítit pozitivně a povzneseně. Upworthy se například stal virálním, protože pomohl lidem cítit se dobře v tom, kým jsou, a potvrdil jejich pozitivní pohled na sebe a na svět.

#5. (Safety) Pocit jistoty a bezpečí

„Strach.“ „Dodržování.“ „Zabraňte poškození.“ „Bezpečnost.“ Strach je zakotven v nejzákladnější části naší psychologie. Pokud cítíme nebezpečí, náš mozek se vyvinul tak, aby věnoval pozornost.

Jakékoli vnímané ohrožení bezpečnosti – ať už fyzické, finanční nebo citové – může být silným důvodem, proč lidé sdílejí informace. Sdělovací prostředky to dávno pochopily. Jak se říká v biz: „Pokud to krvácí, vede to.“ A to je důvod, proč klišé, jak vás televizní zprávy v 18 hodin přimět sledovat jejich zprávy v 11 hodin, zní: „Jsou vaše děti v bezpečí? Novinky v 11.“

Produkty, které nabízejí bezpečí nebo zabezpečení, jsou sdíleny kvůli stejným emocím. Například raný růst Nextdoor přišel od lidí, kteří chtěli vědět, co se děje v jejich sousedství a jakému druhu ohrožení jejich bezpečnosti mohou čelit.

#6. (Novelty) Novota

„Nobinka.“ „Nové.“ Dalším aspektem osobnosti je otevřenost vůči zkušenostem – tj. spadáme do spektra lidí, kteří jsou poháněni hledáním novosti a zvědavosti před opatrností a upřednostňováním známosti.

Přitahují nás věci, které jsou dostatečně nové, aby nebyly zastaralé, ale ne příliš nové, aby byly divné.

Zároveň stále hledáme další novou věc. Jsme motivováni sdílet nové produkty a nové informace, protože díky tomu vypadáme, že jsme před (Wundtovou) křivkou.

#7. (Voyeurism) Voyeurismus

Existují dvě související motivace, které způsobují, že lidé sdílejí z voyeurismu.

Na jedné straně máte zástupný požitek. Lidé sdílejí věci, které ostatním umožňují, aby je zprostředkovaně prožili, ať už je to instagramování jídla a dovolené nebo sdílení rozbalení produktu na YouTube.

Na druhou stranu je tu schadenfreude. Lidé jsou vysoce motivovaní sdílet věci, jako jsou skandály celebrit, drby o vysoce postavených lidech nebo lidech, které nemají rádi, protože je to pomáhá sjednocovat s ostatními ve společném úsudku/opovržení.

I když to není hezké, jsou to dvě strany téže mince. Voyeurismus je silnou motivací toho, proč lidé sdílejí.

#8. (Order) Řád a pořádek

Lidé, kteří se snaží organizovat svůj svět kvůli své osobnosti, jsou vysoce motivováni sdílet nástroje, které jim pomáhají optimalizovat a organizovat.

To je jeden z hlavních hnacích sil mezi rychlým růstem kultovního následovníka za aplikacemi na psaní poznámek, jako je Roam Research a Notion, které se v posledních několika letech virálně rozrůstají. Je to stejná věc, která řídila růst v raných dnech produktivního softwaru jako Asana a Airtable.

Lidé je sdílejí nejen proto, že je ostatní vnímají jako organizovanější a efektivnější, ale také proto, že jim to pomáhá přivést další lidi do stejného protokolu organizace – ať už jde o spolupracovníky nebo přátele a známé.

Základní virové myšlení

Každá z níže uvedených motivací se může, ale nemusí vztahovat na váš produkt. Ale vždy platí několik věcí.

  1. Za prvé je to psychologie naší smečky. Jako zvíře ve smečce neustále přemýšlíme o svém postavení, o tom, jak jsme vnímáni, kam zapadáme atd. Tyto neustálé mentální smyčky slouží jako základ naší motivace sdílet. Všichni se bojíme, jak bude sdílení vypadat.
  2. Za druhé, snižte tlak na sdílení. Navrhněte svůj produkt tak, aby minimalizoval úsilí a myšlení potřebné ke sdílení.
  3. „Third, think about how to make your product broken unless people share. If they can’t get the utility that they want, they will look for ways to share.“
  4. Za čtvrté, mluvte o uživateli, ne o vás. To je velmi náročné pro většinu produktáků, kteří jsou hrdí na to, co vybudovali, a chtějí, aby je uživatelé za své úspěchy uznali. Jako produkťáci a marketéři ale musíte překonat svůj vlastní zájem ve prospěch vlastního zájmu vašich uživatelů. Je to velkorysejší a efektivnější.

Stručně řečeno, když kdokoli z nás uvažuje o sdílení něčeho online nebo offline, nevědomky děláme kompromis mezi přínosem a náklady:

  1. Jak může toto sdílení prospět mně (sdílejícímu) nebo vám (publiku/příjemci) buď prostřednictvím nástroje, nebo prostřednictvím statusu/reputace?
  2. Kolik času a úsilí (tření) budu muset vynaložit, abych se o to podělil?

Rozdíl mezi 1 a 2 vám poskytne vyšší konverzi na sdílení a A/B testování vám s tímto rozdílem může pomoci. Na to se často zaměřují růstové taktiky.

Pochopení psychologických motivací rozšiřuje vaši sadu nástrojů, abyste maximalizovali rozdíl a skutečně mluvili s vašimi uživateli.

Jaký Typ obsahu funguje nejlépe a proč?

Obsah pro zábavu

Obsah, který byl vytvořen pro pobavení, nemusí přímo souviset s vašimi produkty/službami, ale aby mohl plnit svou funkci, musí oslovit vaši cílovou skupinu.

Obsah pro vzdělávání

Obsah, který je vytvořen speciálně pro vzdělávání, dosahuje stejných cílů jako obsah pro zábavu, ale často je dalším krokem k tomu, aby čtenářům a potenciálním uživatelům ukázal, proč se váš web nebo produkt vyplatí držet.

Obsah pro inspiraci

Nejlepší druh inspirace často přichází ve formě případových studií, zákaznických recenzí a příběhů neúspěchů a výzev, kterým úspěšní lidé na své cestě čelili.

„Content to convert“ „Convincing“

Obsah vytvořený za účelem konverze je obvykle určen k tomu, aby čtenáře postrčil směrem k nějaké akci, například přihlášení k odběru newsletteru, bezplatného elektronického kurzu nebo nákupu produktu.

Typy obsahu, které lidé nejvíce sdílí

  • Interaktivní obsah
    • „Interaktivní média obvykle označují produkty a služby na digitálních počítačových systémech, které reagují na akce uživatele prezentací obsahu“ … Wikipedia
    • virální formy interaktivního obsahu jsou například kvízy, e-knihy, interaktivní videa, brandové hry, ankety, vizualizace dat či rozšířená realita.
  • Seznamy
    • Podle podrobné studie Hubspot jsou Seznamy a příspěvky na odpovědi Proč dva nejoblíbenější typy obsahu vůbec. Faktem je, že lidé jsou přitahováni k seznamům.
      Online čtenáři rádi procházejí obsah. To je důvod, proč se marketéři tolik zaměřují na vytváření výkonných nadpisů a podnadpisů. Seznam obsahu umožňuje čtenářům rychle a snadno se zapojit do obsahu shora dolů, a proto jej snadno sdílet s ostatními.
      Největší výhodou je, že vytváření uvedených příspěvků je úžasně jednoduché. Vyberte si téma a napište své hlavní body a máte více než polovinu práce s vytvářením mega-sdíleného obsahu.
      Stejně jako u příspěvků s návody by seznamy měly být podrobné a měly by obsahovat skutečnou podstatu. Buďte vnímaví a poskytněte skutečnou hodnotu pod každým podnadpisem. V případě, že čtenáři přestanou listovat a skutečně si přečtou celý článek, chcete si být jisti, že obsah splní jejich očekávání.
  • Online Nástroje
  • Online kalkulačky
  • Infografiky
    • Infografika shrnuje a prezentuje data vizuálně přitažlivým a snadno stravitelným způsobem. Protože kombinují data a snímky, zapojují více oblastí našeho mozku najednou. Infografika je ideální pro sdělení téměř jakékoli myšlenky, zvláště když pracujete s čísly, výzkumem a statistikami.
      Infografika (kvůli požadovanému rozsáhlému výzkumu a designu) je však nákladným typem obsahu, který je třeba vyrobit. Navíc mějte na paměti, že mít infografiku ještě neznamená, že se stane virální . Musí mít skvělý název a jasný cíl, poskytovat jedinečnou hodnotu a být také esteticky příjemný.
  • Výsledky Výzkumu
  • Vtípky (Prenky)
  • Online testy a kvízy
  • Memy
    • Memy jsou pravděpodobně nejjednodušším typem obsahu, který lze vytvořit. Využívají veselost, vynalézavost a (občas) kontroverzi k vyvolání emocí nedůvěry, radosti a překvapení. Nevyžadují dovednosti v oblasti grafického designu ani rozsáhlý výzkum a na výrobu je potřeba minimální čas. Bezplatné online generátory memů, jako je Quick Meme, umožňují obchodníkům snadno přidávat vlastní text do trendových memů a také vytvářet vlastní memy pomocí oblíbených obrázků.
  • Recenze Produktu
  • Případové Studie a Úspěšné Příběhy
  • Osobní Příběhy
  • Kompletní Průvodce, „Curated Content“
  • „Long Form Content“
    •  Vzestup mobilního čtení zavedl mylnou představu o tom, že s menšími obrazovkami je nutné psát kratší, „snackable“ obsah, aby uspokojil krátkou dobu pozornosti publika. Studie BuzzSumo a analýza nejčastěji zasílaných článků z NY Times provedená University of Pennsylvania však ukázaly, že delší obsah nabízí větší možnost sdílení.
      Čím delší je obsah (3000+ slov), tím více sdílení může získat. To je pravda, protože delší obsah jde do hlubších podrobností o daném tématu. Hloubka (nikoli šíře) odbornosti se přímo promítá do vyšší autority značky a důvěry, a tedy do lepších výsledků.
  • Návody „Jak na to“
    • Články „Jak na to“ se staly jednou z nejoblíbenějších forem obsahu. How-To Obsah se stává především z podrobných průvodců o různých specializovaných tématech. Každý má rád bezplatné, podrobné, odborné názory, komentáře, postřehy a způsoby řešení problémů, že?
      Při vytváření obsahu návodu pamatujte, že čím důkladnější je vaše vysvětlení, tím lepší je zapojení. Nezapomeňte zahrnout relevantní grafiku, diagramy a videa všude, kde je to jen možné.
Jaký typ příspěvků obvykle získávají hodně sdílení?

Výzkum: Jaký typ obsahu lidé nevíce sdílení podle výzkumu CoSchedule

Sdílejte článek na sociálních sítích