Klíčové ukazatele v přehledech Google AdSense

Dřive než si vysvětlíme, jak a kolik lze vydělat ve službě Google Adsense, musíme si nejříve ujasnit klíčové termíny, pro lepší pochopení principů fungování této služby.

  • Google AdSense je služba společnosti Google, která umožní vydělat peníze majitelům webových stránek. Proncip je jednoduchý:  Na svůj web umístíte reklamy Google. Když návštěvník vašich webových stránek klikne na reklamu, společnost Google vám vyplácí 68% z toho, co jim inzerent zaplatí. Registrace do systému je zdarma.
  • CTR je jeden z ukazatelů efektivity reklamy. Zkratka znamená anglický výraz „Click-Through Rate„. V českém překladu lze ukazatel přeložit jako míra prokliku. Jde o počet kliknutí na reklamy vydělený počtem jednotlivých zobrazení reklamy (CTR = počet kliknutí / zobrazení reklamy x 100).
    Příklad: Předpokládejme, že z 500 zobrazení reklamy získáte 5 kliknutí, vaše CTR bude 1% (5 / 500X100).
  • CPC je zkratka z anglického Cost Per Click – Jde o částku, kterou získáte při každém kliknutí návštěvníka na vaši reklamu. CPC určují inzerenti. V některých konkurenčních výklencích, jako jsou finance, marketing, online produkty jsou inzerenti ochotni zaplatit více za kliknutí než ostatní.
  • CPM (nebo také RPM).  Udává cenu za 1000 zobrazení.
    Příklad: 1000 Kč RPM znamená, že vás jedno zobrazení reklamy přijde na 1 Kč.

Oficiální terminologie Google Adsense:

  • Zobrazení stránky: Zobrazení stránky je vygenerováno vždy, když se uživateli zobrazí stránka obsahující reklamy Google. Započítává se jedno zobrazení stránky, bez ohledu na počet reklam obsažených na dané stránce. Pokud je například stránka obsahující tři reklamní jednotky zobrazena dvakrát, vygenerují se dvě zobrazení stránky a šest zobrazení reklamní jednotky.
  • Prokliky: Počet kliknutí na reklamy během období daného přehledu.
  • Míra prokliků stránky (CTR): Počet kliknutí na reklamu dělený počtem zobrazení stránky.
  • CPC (cena za proklik): Průměrná částka, kterou inzerenti platí za každé kliknutí na reklamu.
  • RPM stránky: Příjem za 1000 zobrazení stránky. RPM = (Zobrazení stránky x CTR x CPC) / 1000

(zdroj: support.google.com/adsense)

Sdílejte článek na sociálních sítích