Reklama – masová forma komunikace

Reklama je placenou formou neosobní masové komunikace, jejímž cílem je informování spotřebitelů a záměr ovlivnit jejich chování.

Cíle reklamy

  • tvorba silné značky
  • zvýšení poptávky
  • posílení pozice na trhu
  • zlepšování pověsti firmy – pozitivní image
  • motivace vlastních pracovníků
  • rozšíření distribuční sítě

Reklama podle kategorie

  • Reklama orientovaná na spotřebitele
    – má za úkol získat nové zákazníky a posílit „věrnost“ stávajících uživatelů
  • Reklama orientovaná na produkt
    – snaží se zvýšit odbyt výrobků, popř. oznamuje zavedení nového produktu na trh
  • Reklama orientovaná na trh
    – snaží se oslovit určitou „cílovou skupinu“ uživatelů
  • Reklama orientovaná na vlastní podnik
    – pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti

Reklama podle účelu

  • informativní reklama
    (informuje o nových produktech, akcích,…)
  • přesvědčovací reklama
    (dává důraz na značku, podněcuje zákazníky k rychlé koupi)
  • připomínací reklama
    (připomíná, kde si určitý výrobek mohou zákazníci koupit, nebo do kdy si ho mohou koupit)

V okamžiku, kdy se firma rozhodne pro reklamní kampaň, musí nejdříve zpracovat reklamní plán.

Sdílejte článek na sociálních sítích