Reklamní slogany pro úspěšné reklamní kampaně

Definice

Co jsou reklamní slogany?

Reklamní slogany jsou jedním ze základních prvků marketingové komunikace.
Reklamní slogany jsou prostředkem k budování povědomí o značce.
Reklamní slogany jsou logem v textové podobě.
Reklamní slogany jsou hlavními pilíři úspěšné reklamní kampaně.
Reklamní slogany jsou jádrem každého poselství společnosti.
Reklamní slogany jsou součástí firemní identity.

Co je cílem reklamních sloganů?

Cílem reklamních sloganů je vytvořit u spotřebitelů spojení, které po vyslovení sloganu vyústí ve vybavení si image společnosti, nebo produktu.

Vlastnosti dobrého reklamního sloganu:

  • Reklamní slogan by měl být originální, nápaditý, poutavý a výstižný.
  • Reklamní slogan by měl být stručný, krátký, srozumitelný a lehce zapamatovatelný.
  • Reklamní slogan by měl působit na emoce spotřebitelů a pokud to dovoluje situace, tak i vtipný.
  • Reklamní slogan by měl sdělovat výhody produktu nebo značky (USP).
  • Reklamní slogan by měl poskytovat spotřebiteli důležitý užitek nebo řešení.
  • Reklamní slogan by měl upoutat pozornost a vyvolat touhu spotřebitele po potřebě.
  • Reklamní slogan by měl dát spotřebiteli pocit spokojenosti se značkou, produktem či službou.

UPDATE 20.9.2018:

  • Nejlepší reklamní slogany poznáte, když v nich není uvedena značka.
  • Jsou nezapomenutelné.
  • Obsahují klíčovou výhodu.
  • Přináší ihned pozitivní pocity.

TOP 10 reklamních sloganů (výběr Vladimír Matula)

  1. Apple: „Think Different.“- „Myslete jinak.“
  2. NIKE: „Just Do It.“- „Prostě to udělej.“
  3. McDonalds: “I’m Lovin‘ It.” – „Miluji to.“
  4. Subway: “Eat Fresh.” – “ Jezde čerstvé.“
  5. Skittles: “Taste the Rainbow.” – „Ochutnej duhu.“
  6. Red Bull: “It Gives You Wiiiings!” – „Dává vám křídla.“
  7. Coca Cola:  „ It’s the real thing.“ – „Je to skutečná věc.“
  8. De Beers: “A Diamond is forever.“ – „Diamant je věčný.“
  9. L’Oreal: „Because You’re Worth It.“ – „Protože za to stojíš.“
  10. Uber: “Everyone’s Private Driver.” – „Každý je soukromý řidič.“

Příklady velmi dobrých reklamních sloganů

Nejlepší reklamy na auta

  • BMW „Navrženo pro radost z jízdy.“
  • Lada Priora „Na všech silnicích země.“
  • Nissan „Překročení očekávání.“
  • Lexus „Snaha o dokonalost.“
  • Škoda „Jednoduše brilantní.“
  • Shell „Aby váš motor lépe Shell.“

Nejlepší reklamní slogany pro alkoholické nápoje

  • Dr. Diesel: „Jsme tak odlišní, a přesto jsme spolu.“
  • Stella Artois: „Dokonalost je neocenitelná.“
  • Sprite: „Nenechte se vyčerpat!“
  • Hershey Kola: „Chuť vítězství!“
  • Mirinda: „Život je dobrý, když pijete pomalu.“
  • Meataxa: „Dotkni se slunce.“
  • Fernet Shtock: „I muži mají své dny.“
  • Kofola: „Když ji miluješ, není co řešit.“

Nejlepší reklamní slogany pro kosmetické a hygienistické přípravky

  • Old Spice: „Voňte jako váš dědeček.“
  • Domestos: „Milióny bakterií zemřou.“
  • Maybelline: „Možná je to Photoshop.“
  • L’Oréal: „Protože za to stojíš.“

Nejlepší reklamy na potraviny

  • Bounty: „Nebeská radost.“
  • Tic Tac. „Sladkost a svěžest ve dvou kaloriích.“
  • Orbit: „Nejkvalitnější ochrana před kazem.“
  • Activia: „Pomůže vám kakat.“

Teorie:

Slogany v marketingové komunikaci

Styly reklamního sdělení:

  • Nálada a image (pohoda, láska, klid, spokojenost)
  • Fantazie (nádech fantazie a romantiky)
  • Běžný život (rodinný život)
  • Hudební styl (písnička, „chytlavá“ melodie vázaná k produktu)
  • Doporučující posudek (důvěryhodná osoba, doporučení běžných spotřebitelů)
  • Odborný posudek (odborník v oboru pracující)
  • Vědecký posudek (odlišnosti a výhody z vědeckého pohledu)
  • Symbol osobnosti (celebrity, sportovci, herci)

Formy reklamního sdělení:

  • informativní sdělení – klade důraz na fakta, založen na logickém přesvědčování zákazníka
  • emotivní sdělení – sdělení se opírá především o psychologický apel (láska, strach, …)
  • sdělení vyjadřující image – pokouší se vyvolat žádoucí spojení mezi výrobkem a životním stylem, atraktivními osobnostmi atd.

Zdroje s reklamními slogany

Sdílejte článek na sociálních sítích