Nejlepší virální videa

  • Společným jmenovatelem všech virálních videí je jejich schopnost vyvolávat silné emoce a náhlá potřeba sdílet tento pocit s ostatními.
  • Úkolem je vytvářet a pracovat s již existujícími memy (nápady, recepty, říkadla, vtipná videa, ale i chatovací zkratky a smajlíky).

Proč lidé sdílí virální videa?

  • Aby se pochlubili svým přátelům tím, že jim ten „zážitek“ zprostředkovali právě oni.
  • Aby zprostředkovali svým přátelům „zážitek z virálního videa, který právě měli.

Znaky virálního videa

Polpulární televizní show jako One man show s Kazmou mají tyto znaky:

Humor

Většina virálních videí je nějakým způsobem zábavná.

Příkladem může být dabing nového zvuku přes staré klipy. Jackass byl z nějakého důvodu populární televizní show.

Aktuální téma / Globální téma

V poslední době se ukázalo, že virální obsah kolem prezidenta Trumpa nebo Ruska získal názory. Jedná se o aktuální témata parodie, dělat legraci, bránit nebo okázalý útok.

Poselství

Provokace

Neuvěříte tomu, co jsem právě viděl“, je běžnou reakcí na virální videa. Od myšlenek provokujících až po zjevné zánětlivé viry jsou vířivé, protože říkají nebo dělají něco, co nějakým způsobem zaujalo veřejnost.

Překvapení

„To bylo obrovské překvapení.“ „To bylo neuvěřitelné“. Šoky a překvapení mohou být naplánovány a napsány, a stále mají velkou šanci na to, že budou virové. A to i když lidé věděli, že to bylo pravděpodobně falešné, milují to.


Jiné metody zahrnují podvádění lidí do pozorování něčeho klidného, nebo něco, co potřebuje spoustu soustředění.

Velké emoce

Úspěšné virální video evokuje emoce. Pokud se dostaví, lidé chtějí sdílet tento pocit s rodinou a přáteli. Chtějí se pochlubit, že to pochází od nich.

Vyprávějte příběh

Vyprávění je jedním z nejlepších způsobů, jak zapojit lidi do vaší značky, protože jim pomáhá vztahovat se k vašemu poselství a bude jim pomáhat v návratu.

Toto video je virální proto, protože to není jen další taneční video s chladnými pohyby a chladnými úhly kamery. Není to o tom, jak dobře tančit. Je to o tom, jak to bylo strašné když začala, a jak se s praxí zlepšila.

Zde je rychlý test.

  • Špatný název: Moje cesta tance, rok pohybu.
  • Lepší: Naučila jsem se tančit za rok.
  • Ještě lepší: Dívka se učí tančit za jeden rok.

Nízký rozpočet

Virální video se dá udělat i z nízkým rozpočtem. Videa, která byla natočena za velmi málo peněz, nebo byla jednoduše zachycena na fotoaparátu mobilního telefonu.

Kategorie nápadů virálních videí

  • Zpochybnění aktuálního virového videa nebo trendu
  • Virální videa s celebritami
  • Virální videa s dětmi
  • Virální videa se zvířaty
  • Špionážní virální videa
  • Virální videoklipy
  • Zábavné pády a nehody
  • Skandální videa
  • Virální reklamy
  • Faková videa (Fake video)
  • Krátkometrážní filmy (Movie-like)

Taktiky virálních videí

Krátká videa

Mějte na paměti, že vytváříte obsah pro generaci Twitter s 140 znaky. Naše pozornost je stále kratší a kratší, což znamená, že je čas zkracovat video obsah.
Průzkum v The New York Times ukázal, že více než 19 procent lidí opustilo video po pouhých 10 sekundách. O minutu později video ztratilo ohromující 44 procent diváků.

Protože do konce minuty ztratíte téměř polovinu publika, vložte nejdůležitější, fascinující, zábavné nebo překvapivé informace především do začátku videa.

Buďte nadšení a pozitivní

Zapojte se

Jedním z klíčů k virálnosti je angažovanost. Spojení s publikem může vést k loajalitě a zájmu. Přidání interaktivní části do videa, například odpovídání na otázky, může dát váš obsah zvýšit dosah.

Buďte inspirativní

Chcete-li získat virální úspěch podívejte se na příběhy, které inspirují. Ať už je to příběh o překonání boje, postavu tváří v tvář nepřízni, nebo jen nalezení úspěchu. Diváci milují dobrý inspirativní příběh. Čím inspirativnější je, tím více ho diváci budou chtít sdílet s ostatními.

Udržujte video jednoduché

Typy virálního obsahu

 

Klíčové elementy virálního obsahu

(Nedostatek)

(Tlačítka na sdílení)

(Praktické využití)

(Konzistence)

Co se stane po zveřejnění virálního videa

Lidé vás budou kritizovat. To je dobré, protože so o tom mluví.

Ujistěte se, že média vás mohou zablokovat a není těžké najít e-mailovou adresu. Požadavky na mediální rozhovory se začnou vracet. Přijměte je. Národní televize vás může kontaktovat.

Úkoly:

  • Vytvořit seznam influencerů v ČR.
  • Zjistěte, jak chcete řídit provoz.
Sdílejte článek na sociálních sítích