Trendy digitálního marketingu 2019

Trend #1: Umělá inteligence

V dnešní době je velmi těžké přitáhnout pozornost publika v současném digitálním světě. Mnoho internetových stránek se přes internet snaží zachytit publikum, a proto se budeme bavit o programové reklamě. V jednodušším slově programová reklama není nic jiného než automatizace nákupu reklamy, takže můžete za pomoci Umělé inteligence cílit na více specifických diváků. Tato automatizace je mnohem efektivnější a rychlejší, což má za následek vyšší konverze a nižší pořizovací náklady zákazníků.

Už teď umělá inteligence pomáhá firmám analyzovat chování zákazníků a jejich preference.

Dříve nebo později bude systém reklam poskytovat lepší návrhy a inteligentnější automatizaci, pokud jde o optimalizaci reklam.

Na webových stránkách se automaticky přizpůsobuje obsah tomu, kdo je na stránce.

Služby založené na umělé inteligenci budou stále více používané.

Jaký bude mít dopad umělá inteligebce na digitální marketing?
Jaký bude mít dopad umělá inteligebce na digitální marketing?

Trend #2: Konverzační marketing a chatboti

  • Doba se zrychluje a lidé chtějí všechno hned. Teď.
  • Okamžitou odpověď na svůj dotaz. Nakoupit kdykoliv a kdekoliv. Rychlou radu, jestli je produkt pro ně nebo ne.
  • Konverzační marketing umožňuje zapojit člověka do přirozené komunikace. Dialogu. A díky tomu posílit značku a ve finále zvýšit prodeje.
  • Budoucí zákazník tak dostává okamžité reakce na své potřeby nebo požadavky. Navíc má dobrý pocit z toho, že se někdo zajímá o jeho potřeby. I když ten někdo je robot.

  •  
  • Chatboti jsou automatizované roboty se systémem AI, které jsou schopné komunikovat se zákazníky.
  • Chatboti pomáhají nejčastěji se zákaznickou podporou, ale podnikatelé po celém světě využívají i pro marketing a prodej. Chatboti zapojí potenciálního zákazníka do konverzace, zjistí potřebné věci, nasměrují ho na správné místo v marketingovém trychtýři a ukážou mu to, co mu v daný moment nejvíce pomůže.
  • Služby jako Drift, Intercom, ManyChat a desítky dalších pomáhají firmám zapojit konverzace do marketingu.
  • Úspěch konverzačních reklam je už teď vidět na Facebooku. Tlačítko „Poslat zprávu“ vidíme stále častěji. I Google si toho všímá a to znamená, že konverzace mají velkou budoucnost.

Trend#3: Video marketing

video marketing

Video marketing zobrazuje vaše produkty prostřednictvím krátkého videa. To se liší od reklam, které vidíte v televizi, protože je to mnohem všestrannější způsob, jak komunikovat s vaším publikem.

video marketing

 

Živá vysílání

Živá videa jsou ekonomičtější, protože těžké investice do výroby a úpravy videa není nutné. Jakmile je živé vysílání ukončeno, video může být publikováno na stejné platformě. Proč lidé milují živá videa? Věřím, že je to hlavně kvůli spontánnosti a autenticitě.

Lidé milují videa. Na YouTube tráví dlouhé hodiny. YouTube je po Googlu druhým největším vyhledávačem na světě. Každá sociální síť už využívá video. Netflix, Amazon Prime, HBO Go tento trend prohlubují.

Díky živému videu získáváte výhodu okamžité interakce. Vaši diváci mohou okamžitě reagovat, komentovat, sdílet. Vy ihned reagujete na jejich komentáře, otázky a prohlubujete jejich zážitek.

Videa s příběhem

Lidé příběhy milují. Dokáží se totiž díky nim lépe spojit se sdělením, které jim chcete předat. Tím pádem i s vaší firmou, vašimi produkty. Místo klasické reference natočte se zákazníkem video. Ať v něm řekne svůj příběh. Jaký měl problém. Co chtěl vyřešit. Jak jste mu pomohli. A co se mu na spolupráci nejvíce líbilo, co pro něj bylo to nejdůležitější. Značky jsou stále více a více kreativní s jejich příspěvky. Lidé nechtějí číst velké texty, které popisují vlastnosti a fakta, které chtějí být okouzleni. Chcete-li splnit tuto touhu, značky používají techniku vyprávění příběhů v rámci svých sociálních médií. To zajímá zákazníky, kteří chtějí číst až do konce a zvýší míru konverze.

 

Trend #4: Influencer, jako prodejní kanál

„Influencer“ získá peníze tak, že zveřejní post na své zdi, nebo jiným způsobem  propaguje svého klienta.

Lidé následují to, čemu uvěří. Když produktu věří influencer, věří mu i jeho fanoučci.

V letošním roce tento trend bude pokračovat.

Trend #5: Optimalizace pro hlasové vyhledávání

Vyhledávání hlasem je stále běžnější. Osobní hlasová asistentka Siri, Alexa, nebo Google Asistent naslouchají a vytáhnou vám to, co hledáte. Oproti běžnému vyhledávání s tím rozdílem, že ignorují ty tisíce odkazů, které vidíte ve výsledcích, ale stejně na ně neklikáte.

Hlasové vyhledávání

Optimalizace pro hlasové vyhledávání je jiná než pro běžné vyhledávání. Dotaz je většinou delší, než když ho píšete ručně. Tomu je potřeba přizpůsobit svůj web. Kromě klíčových slov, které jsou důležité pro běžné vyhledávání je vhodné, aby stránky obsahovali i celé vyhledávací fráze, které by mohl zákazník zadávat tj. „říct“.

  • Psaný dotaz: nejlepší restaurace v Jihlavě
  • Hlasem zadávaný: Jaké jsou nejlepší restaurace v Jihlavě?

Většina moderních telefonů s operačním systémem Android má již v základním nastavení předem nainstalovánu se službou Google Voice Search. Teďu už jen zbývá, aby nám vyhledávač začal odpovídat podle našich preferencí. Google na UI určitě pracuje. Ale zdali to stihne tento rok, to nevíme.

Trend #6: Vícekanálový marketing

Pozornost lidí je roztříštěná. Část zákazníků používá Facebook. Část z nich LinkedIn. Část hlavně z nich Google. Někdo jenom Seznam. Někdo nečte žádné e-maily.

Vy, vaše firma a vaše marketingové sdělení musí být všude.

Na všech sociálních sítích. Ve všech komunikačních kanálech – e-mail, Messenger i komentáře.

Jestli chcete uspět v roztříštěném světě, musíte se stát všudypřítomnými.
Podchyťte všechny kanály a propojte jednotlivé aktivity. Jednotlivé kanály nejsou samostatné části (e-mail, sociální sítě, web), ale celý propojený ekosystém.

Zní to jako brnkačka? Nezapomeňte, že každá platforma má vlastní formu „ideálního obsahu“. Když zůstanu u videa, které jsem zmiňoval, tak tu máme:

  • Ultra krátké stories na Instagramu
  • Krátká ztřeštěná videa na Facebooku
  • Rádoby vážná videa na LinkedInu
  • A skoro filmy na YouTube
  • Do toho horizontální (YouTube na SmartTv), vertikální (IGTV) i čtvercové video (Instagram)…

„Všudypřítomní magnáti“ jako Gary Vaynerchuck, Grant Cardone apod. mají celé týmy, které řeší jenom tohle. Nejsou to tradiční celebrity jako třeba Kim Kardashian a přesto jsou jejich výsledky brutální. Nejen v počtu sledujících a palců. Ale také v prodejích.

V době, kdy každý na internetu může publikovat, není vůbec jednoduché zachytit a hlavně dostatečně dlouho udržet pozornost potenciálního zákazníka.

Musíte být všudypřítomní.

Trend #7: E-mailový marketing

Personalizujte

Direct maily stále fungují. Je však potřeba vystihnout správný moment a poslat správnou nabídku.

Momenty se nabízí rok co rok stejné, vánoce, velikonoce, Valentýn, Silvestr Nový Rok, …, výročí, svátek nebo narozeniny.

Správná nabídka může být třeba sezónní produkt, každoroční údálost, a podobně.

Automatizujte

Opakujte to, co funguje. Když nějaký e-mail fungoval extrémně dobře, proč ho zahodit a vytvářet nový? Raději ho zařaďte do svého e-mailového robota a posílejte ho každému, koho na své digitální cestě potká.

Kromě klasických autoresponderů, které automaticky přivítají zájemce v databázi, pošlou mu stažený obsah a další zprávy, využijte i pro digitální produkty jako jsou například emailové online kurzy, emailové připomínky události a podobně.

Trend #8: Grow hacking

Growth Hacking je fráze vytvořená Seanem Ellisem. Je to proces experimentování s různými marketingovými technikami na různých platformách. Vychází z myšlenky pokusů a omylů tím, že zkouší všechny současně a srovnává jejich úspěchy, aby zjistili, které cesty budou pokračovat.

 

Několik infografik na toto téma.

Trend 9 #Uživateli generovaný obsah

Zákazníci oceňují názory ostatních zákazníků a hodnocení mnohem vyšší než někdo, kdo by mohl mít prospěch z webu, jako je zakladatel.

Trend #10 Obsah je stále král

Pravdou je, že každý vždy hledá nejlepší obsah, který se může učit / učit , bavit a poskytnout hodnotu.

obsahový marketing

 

Ano, můžete se čistě zaměřit na zvýšení prodeje, pronásledování výnosů, dosažení cíle. „Obsah“ je však faktor, který vám pomůže při prodeji. Kromě určitých produktů spotřebitelé vždy chtějí porovnávat, přečíst si recenze, sledovat videonahrávky o neboxování, hledat skutečné případové studie před tím, než si koupí něco. To jsou jen základní kroky před nákupem dnešního digitálního věku, který je naplněn mobilními telefony a stolními počítači. Zaměřte se na to, že dáte zákazníkům větší hodnotu , přemýšlejte vždy o tom, jak můžete vyřešit své problémy a obavy z vašeho obsahu.

Trend #11 Programové reklamy

 

Trend #12 Vizuální vyhledávání

Sdílejte článek na sociálních sítích