Jak zjistit hustotu a počet klíčových slov na webové stránce

Hustota klíčových slov informuje o tom, jak často se v textu objevuje hledaný výraz ve vztahu k celkovému počtu slov, které obsahuje.

Například: Pokud se klíčové slovo objeví 5 ve 100 textech, hustota klíčového slova by byla 5%. Z pohledu vyhledávačů je vysoká hustota klíčových slov na stránce indikátorem obsahového spamu. Pokud se nějaké klíčové slovo na webových stránkách objeví příliš často, vyhledávací roboti sníží její hodnocení.

Vyhledávací dotaz může být tvořen kombinací klíčových slov. Klíčová blízkost  (proximita) se vztahuje na vzdálenost mezi jednotlivými klíčovými slovy vyhledávacího dotazu. Například: webová stránka obsahuje klíčová slova, která tvoří vyhledávací termín „zubní implantáty Brno“ v záhlaví „Váš profesionální zubní lékař v  Brně. Zubní praxe v oblasti zubních implantátů“. Hledaný výraz „zubař“ a „Brno“ je jedno slovo, mezi „Brno“ a „implantát“ to je 3 slov. Čím menší je vzdálenost mezi jednotlivými klíčovými slovy vyhledávacího dotazu, tím důležitější je pro vyhledávače.

Náplní klíčových slov je, když se někdo pokusí manipulovat s jejich pozicí ve výsledcích vyhledávání soustředěním relevantních klíčových slov. Vyhledávače mohou zjistit, kdy jsou klíčová slova abnormálně distribuována v celém textu nebo v meta tagy webových stránek. Pokud se stejná klíčová slova příliš blíže navzájem, bude vyhledávač nižší než webové stránky a poté se ve výsledcích vyhledávání zobrazí níže.

Online nástroje pro měření hustoty klíčových slov na stránce

(Online Free Keyword Density Calculator Tools)

Sdílejte článek na sociálních sítích