Hromadný e-mailing a e-mailový marketing

E-mailový marketing (E-mail marketing) je forma marketingové komunikace, rozesílaná prostřednictvím elektronické pošty. Jde o „elektronickou alternativu“ tradičního adresného direct marketingu distribuovaného ve formě poštovní zásilky.

E-mailing je efektivní forma „internetové“ marketingové komunikace, realizovaná prostřednictvím elektronické pošty. Jde v základě o „elektronickou alternativu“ tradičního adresného direct mailu distribuovaného ve formě poštovní zásilky.

Emailový marketing využívá podstaty marketinguZískání informací o zákazníkovi je klíčem k uspokojení jeho potřeb.

Co je databáze zákazníků?

Databáze zákazníků je základem každé obchodní strategie. Otázkou však je Jak databázi adres získat?

Existuje několik možností. Můžete uspořádat spotřebitelskou soutěž, nebo využít funkce na webu „Přihlaste se k odběru newsletteru“, nebo databázi jednoduše koupit. Každá z nich má své výhody i nevýhody.

V čem využijete Databázový marketing?

Díky svědomité evidenci všech účastníků spotřebitelské soutěže, můžete získat důležitou databázi vašich stávajících i potencionálních zákazníků. Tuto databázi využijete při realizaci cílených marketingových aktivit. Mezi tyto aktivity například patří:

Jaké otázky si položit po realizaci emailové kampaně

  • Kolik emailů bylo rozesláno,
  • kolik jich bylo skutečně doručeno,
  • kolik adresátů si email přečetlo,
  • kolik jich kliklo na odkaz v emailové zprávě
  • a případně kolik jich provedlo požadovanou akci.

Realizovaná emailová kampaň měla své výsledky. Byly však uspokojivé? Mohly by být lepší? Jak lze dosáhnout větší úspěšnosti? Jak emailové kampaně zefektivnit?
Disciplína, která se tímto zabývá, se nazývá emailový marketing. E-mail marketing využívá získaná data k vytvoření profilů segmentů zákazníků a jejich vzorců chování. Pro ně pak vytváří personifikovanou vzorovou komunikaci a specificky upravenou metodiku oslovení a prodeje.

Tyto mustry pak umožní přesně zacílit na potřebný zákaznický segment, či konkrétního zákazníka.

Formy direct mailu:

  • Reklamní e-mail – Upozorňuje a snaží se prodat nové produkty, nebo služby.
  • Newsletter – Poskytuje rady a užitečné informace, nebo nabízí řešení problémů s nimichž se potýkají zákazníci. Newslettery jsou posílány pouze těm, kteří si o něj zažádali.
  • E-zine – elektronický časopis, obdoba tištěného časopisu
  • Event-trigeret email – dopisy navazující na předchozí události
    (příklad: zákazník si koupil laserovou tiskárnu … navazujícím dopisem mu nabídneme „tonery za výhodné ceny“)

Výhody E-mail marketingu:

  • Nízké provozní náklady
  • Vysoká ziskovost a efektivita
  • Vysoká rychlost díky automatické distribuci
  • Snadné získání zpětné vazby
  • Budování databáze věrných zákazníků

Systémy pro rozesílání emailů:

Ideální systém pro rozesílání direct mailů by měl mít tyto funkce:

  • správa kontaktů s možností zařadit je do skupiny
  • adresné rozesílání direct mailů jednotlivcům
  • hromadné rozesílání direct mailů vybraným skupinám
  • tvorba šablony e-mailu
  • plánování rozesílání zpráv
  • měření a vyhodnocování účinnosti e-mailových kampaní
    • kompletní statistiky o rozeslaných emailech
    • kompletní statistiky kliknutí na odkazy v rozeslaných emailech
    • přehled o chování jednotlivých zákazníků či celých skupin

Seznam českých a zahraničních nástrojů pro emailový marketing

Systémy pro emailing

  • www.mailchimp.com – Když začínáte tak u Maichimpu máte 2000 kontaktů zdarma a 12000 emailů měsíčně. V účtu Free Mail Chimp však chybí funkce automatického odpovídání.
  • AWeber.com
  • Smartmailing.cz

 

Sdílejte článek na sociálních sítích