Proces marketingového řízení
- Deinice poslání
- Marketingová situační analýza
- Určení cílů
- Formulace marketingové strategie
- Výběr marketingových technik
- Tvorba Akčních plánů
- Implementace marketingové strategie
- Monitoring, kontrola a vyhodnocování
Marketingová situační analýza
Proveďte marketingový výzkum v „kamenném světě“ i na internetu. Najděte silné a slabé stránky vaší konkurence. Značnou část výzkumu věnujte vašim zákazníkům a jejich potřebám. Zmapujete vaší aktuální firemní strategii a vypracujte aktuální profil vaší společnosti ve formě SWOT analýzy. Výsledkem analýzy boudou odpovědi na otázku „Kde se nacházíme?“.
Formulace marketingové strategie
Klíčovým krokem procesu plánování je definice cílů a formulace marketingové strategie. Podklady pro jejich formulaci budou výsledky Marketingové situační analýzy .
Formulujte marketingovou strategii popisem těchto částí:
- Podnikatelské a marketingové cíle
- Konkurenční výhody (USP)
- Cílové segmenty, které budete obsluhovat
- Konkrétní marketingové techniky a nástroje (marketingový mix), kterými cílové segmenty oslovíte
- Klíčové ukazatele výkonu (KPI)
- Rozpočet
Aktivity, úkoly, aktivity a plánování
Na základě strategie zpracujte akční plán s časovým harmonogramem. Tento řízený dokument vás bude provázet po celou dobu implementace. Průběžně ho aktualizujte dle aktuálního plnění a výsledků.
Monitoring, kontrola a vyhodnocování
Nedílnou součástí úspěšné realizace (nejen) marketingové strategie je monitoring a průběžné vyhodnocování.
1 x za kvartál zhodnoťte aktuální průběh realizace a vyhodnoťte dosažení stanovených milníků a kvartálních cílů.
Definice marketingu ve světě:
- „The application, tracking and review of a company’s marketing resources and activities.“ businessdictionary.com