10 tipů Jak zvýšit účinnost reklamy

Mějte na paměti, že zákazníci kupují image. Reklama není zacílena na přesvědčování lidí, ale na to, aby jim prostřednictvím obrázků nabízela podněty.

 1. Ukažte svůj produkt

  • obrázky produktu
  • obrázky produktu při použití
  • obrázky lidí, kteří produkt používají
  • obrázky ukazující výhody používání produktu
  • ukazujte při prezentaci produktu jeho obal

2. Začleňte lidský faktor

  • ukažte, jak lidé produkt používají
  • obličeje přitahují pozornost čtenářů nejvíce
  • zobrazit člověka v prostředí
  • Jak vytvořit empatickou image:
  1. ukázat činnost, která je divákovi známá a může se s ní proto ztotožnit
  2. ukázat mladé, přátelské lidi
  3. reklama nesmí připomínat žádnou nepříjemnou situaci
  4. reklama nenaznačuje komplikované a obtížné
  5. reklama slibuje, že produkt či služba, naplní divákovo přání
  • TIP: otočte inzerát o 180 stupňů
  • pokud je vaše poselství určeno dětem, vyhněte se znázornění dětinských obrázků. Použijte postavy o pár (2-3let) starší než je cílové publikum
  • pokud chcete zacílit na starší publikum, vyberte postavy o 10-15 let mladší
  • ukažte starší zákazníky při běhu či zahradničení, spíš než při pečení a pletení
  • Pokud chcete oslovit etnické minority aby jste podpořili ztotožnění z vaším produktem

3. Použijte fotografie

  • Optické efekty jsou vždy dobrým způsobem, jak obraz ještě více zvýraznit
  • Kresbu použijte v těchto případech: Chcete-li
    • vytvořit smyslový dojem živoucího prostředí
    • ukázat výraz obličeje či emoce
    • pokud je váš vzkaz zacílen na mladší konzumenty a vy chcete použít humor

4. Použijte fiktivní postavy

  • hrášek Bonduel
  • králíček Aurit
  • králíček Energizer
  • panáček Michelin

5. Náznak pohybu

Dejte ilustraci dojem pohybu. Pohyb můžete naznačit těmito technikami:

  • použijte sadu obrázků, každý znázorňující klíčové momenty akce
  • rozostřete část obrazu skrz pohyb subjektu
  • použijte ostrou fotku zachycenou v klíčovém momentu akce

6. Použijte tvary

  • obdélníkové tvary jsou vnímány jako důvěryhodnější
  • lidé neustále hledají známé geometrické tvary (trojúhelník, čtverec, kruh)

 7. Pevné zarámování

  • několik způsobů jak obraz zarámovat:
    • rozlehlá krajina, poušť, obydlená oblast
    • pokoj, střecha malého domu
    • postava od hlavy až k patě – zdůrazňuje obecnou řeč těla
    • detailní záběr vaší postavy dává čtenáři lepší povědomí o činnosti dané osoby
    • záběr na hlavu a ramena
    • detail obličeje
    • zdůraznění detailů – vyloučíte z obraz vše co nesouvisí s poselstvím

8. Fotografie musí opakovat přesně to co říká text

9. Jaké obrázky upoutají pozornost

  • Novomanželé
  • Nemluvňata
  • Zvířata
  • Celebrtity
  • Lidé vyšňoření v neobvyklých úborech
  • Podivíni
  • Fotky, které vypráví příběh
  • Romantické scény
  • Katastrofy
  • Příběhy z titulků
  • Fotky týkající se klíčových životních momentů
  • Muži mají rádi fotografie obzvlášť velkých psů
  • Ženy si více všímají obrázků miminek a malých dětí
  • Sex v reklamně funguje jen tehdy, pokud s ním nějak souvisí

10. Tipy pro úspěšné fotografie

  • pokud máte na reklamu 5 hodin, 4 hodiny byste měli strávit výběrem obrazu
  • ukažte najednou jen jeden produkt
  • omezte fotku na 6-7 grafických prvků
  • zjednodušte pozadí
  • ukažte klíčový předmět
  • držte ten předmět mimo střed
  • použijte různé úhly
  • zaberte malé objekty seshora a velké zespodu
  • dbejte na to, aby fotografie vypadaly profesionálně
  • obrázky si pamatuje o 41% více čtenářů, než ty jimž dominuje text