Tvorba loga, redesign loga

Logo, logotyp, značka je unikátní grafický symbol, který vizuálně identifikuje společnost, událost, produkt, nebo jednotlivce. Pokud je tento symbol doplněn o název, jde o logotyp. Registrací loga nebo logotypu, získáváte kombinovanou obchodní známku (trademark).

Logo rozdělujeme do tří skupin podle tvarové struktury:

  • značky obrazové
  • značky typografické
  • značky kombinované

Kvalitní logo by mělo splňovat tyto kritéria:

  1. UNIKÁTNOST – Logo by mělo být jedinečné a originální.
  2. ZAPAMATOVATELNOST – Logo by mělo být „čisté“ a snadno zapamatovatelné. Musí být vnímáno jako smysluplný celek. Při jakémkoliv setkaní s logem by si měl spotřebitel vytvořit pocit, že už ho někde viděl. Z těchto důvodů je logo prezentováno jako forma marketingové komunikace.
  3. SYMBOLIKA OBCHODNÍHO ZÁMĚRU – Logo by mělo vizuálně připomínat charakter záměru, pro který je stvořeno.
    (obor podnikání, typ akce, typ produktu, …)
  4. POUŽITELNOST definuje manuál jednotného vizuálního stylu.
    • logo musí být čitelné ve všech velikostech
    • logo musí být definováno i v černobílém a inverzním provedení
    • logo se musí jít snadno aplikovat na veškeré tiskoviny
    • logo se musí být použitelné i v signmakingu
    • logo musí obsahovat přiměřený počet barev (většinou dvě)

Redesign loga

Mění se móda. Mění se trendy. Vznikají nové odvětví. Svět se vyvíjí. Logo je nutné čas od času zmodernizovat, aby šlo s dobou.
Vizuální styl však musí být zachován!

K redesignu loga dochází v těchto případech:
  • subjekt se stal součástí jiného celku – fúze, prodej aj.
  • došlo ke změně situace na trhu – změna cílové skupiny, nová konkurence,
  • značka zestárne a přestane vyhovovat aktuálním estetickým hodnotám.
  • je třeba vytvořit jazykové mutace a současná značka to neumožnuje

Vektorizace loga

Vektorizace je ruční překreslení loga z bitmapové grafiky do vektorového formátu.