8 příkladů Jak dělat Linkbaiting

Jak dělat linkbaiting

Obsah:

Co je Link Bait?

Link bait je o vytváření obsahu, který je tak úžasný a hodnotný, že na něj novináři, blogeři a další vydavatelé obsahu chtějí odkazovat.

Jde o proces vytváření propojitelného obsahu, na který by bylo těžké neodkázat, když je někomu předložen.

Když se to udělá správně, link bait usnadňuje získávání autoritních odkazů ve velkém a tyto odkazy mohou mít obrovský dopad na viditelnost organického vyhledávání.

Co je Odkazová Návnada?

„Odkazová návnada“ vytváří obsah, který získává na popularitě a na který se váže, protože je pro čtenáře cenný.

A i když můžeme odkazovou návnadu vysvětlit jako „úžasný obsah, na který lidé skutečně chtějí odkazovat“ na velmi špičkové úrovni, je toho více, protože ne veškerý obsah lze umístit jako odkazovou návnadu.

Daleko od toho. Ve skutečnosti většina odkazových návnad spadá do několika různých formátů obsahu, včetně:

  • Interaktivní obsah (Online kalkulačky, Hry a quízy, Interaktivní mapy, Indexy a Interaktivní infografiky)
  • Studie založené na datech a další aktiva
  • Podrobné návody a průvodce
  • Vizuály
  • Kontroverzní nebo diskutovaný obsah

Linkbaiting může změnit váš přístup k Linkbuildingu

Už vás nebaví trávit hodiny času tvorbou obsahu jen proto, aby jste získali zpětné  odkazy? Možná hledáte taktiku, která vám pomůže vybudovat kvalitní zpětné odkazy ve velkém?

Budování odkazů není snadné. Ve skutečnosti tu nikdy nebyla taková konkurence ze strany jiných obchodníků, kteří se snaží získat odkazy ze stejných míst, jako jste vy.

Ale co když jsou věci jinak?

Co kdybyste mohli s jistotou spustit obsah, který pokaždé získá autoritativní odkazy a na který lidé skutečně chtějí odkazovat? Obsah, který přidává článku nebo webové stránce takovou hodnotu, že se stane virální.

K tomu vám může pomoci linkbaitig.

Proč Linkbaiting efektivní Link Building taktika?

Link bait je efektivní taktika pro získání autoritních odkazů ve velkém. Navíc ji lze stejně škálovat.

Stačí vytvořit obsah hodný odkazu.

Navíc tyto odkazy nepomáhají pouze stránce, která je získává, aby se umístila v SERP, ale také zvyšují celkovou autoritu vašeho webu.

Příklady Linkbaitingových strategií

#1.  JustPark’s Emergency Stop Game

www.justpark.com

Interaktivní obsah často vytváří skvělou linkovou návnadu a hry nejsou výjimkou, jak můžeme vidět na této inovativní hře, kterou spustil JustPark.

Jedná se o vysoce efektivní hru, která vám umožní otestovat vaše reakční časy a zjistit, s jakým věkem se srovnávají. A je to těžší, než si možná myslíte!

Ale to je to, co ho dělá tak propojitelným a sdíleným, skutečnost, že jsme nuceni sdílet své vlastní výsledky s ostatními lidmi

Tento obsah vyvolává emocionální odezvu a také dělá z odkazu důležitou součást jakéhokoli zpravodajství; jak mohl vydavatel psát o hře, aniž by na ni odkazoval? Prostě by to nedávalo smysl. 

 

#2. Studie Comparisun ‚Trillion Dollar Club‘

Jde o chytrou a velmi jednoduchou datovou studii, která je však neuvěřitelně přístupná vydavatelům, kteří chtějí ve svých článcích citovat statistiku nebo odkazovat na diskutovaný bod.

Když se ponoříte hluboko do pokrytí a háčku, který tento linkbait vzal, můžeme jasně vidět, že byl použit k vyvolání malé kontroverze kolem Jeffa Bezose a jeho zrychlených výdělků během pandemie COVID-19.

Je to fantastický příklad datové studie, kterou mohou novináři uvést jako zdroj se statistikami, a může se znovu a znovu zapojit do aktuálních zpráv.

 

#3. Vizuály Superdrug ‚Vnímání dokonalosti‘

S jednou úvodní fotkou byli designéři požádáni, aby ji nafotografovali, aby zobrazili dokonalost v jejich zemi a kultuře, a konečný výsledek jistě vytváří téma a ukazuje kulturní rozdíly na celém světě.

Tento obsah byl přístupný mnoha různým publikacím v řadě zemí po celém světě díky skutečnosti, že vizuály ukazují, jak designéři na různých místech pohlížejí na dokonalost – také ukazuje nerealistická očekávání a stereotypy vnucené ženám.

 

#4. Statistika Fundera „Jaké procento malých podniků selže“.

https://www.fundera.com/

Pokud jste nikdy neviděli stránky se statistikami používané jako „návnada na odkazy“, přišli jste o skutečně účinnou taktiku budování odkazů. Nyní se může zdát nudné vytvářet obsah, který je často pěkně navrženým seznamem statistik a faktů, ale existuje důvod, proč často vydělávají stovky, ne-li tisíce odkazů.

A to proto, že novináři, blogeři a další tvůrci obsahu aktivně hledají statistiky, které by zahrnuli do svých článků, aby podpořili svá tvrzení.

 

#5. Nástroj ‚Colour Palette Generator‘ Canva

https://www.canva.com/colors/color-palette-generator/

Canva identifikovala aktivní publikum hledajících, kteří hledají jednoduché řešení, jak z fotografie získat barevnou paletu. Je pravda, že to lze provést ve Photoshopu, ale to vyžaduje čas a je to placený nástroj, který není pro většinu lidí dostupný. Vznikl tedy trh pro jednoduché a efektivní řešení.

Ale důvod, proč získal odkazy ze 434 domén, je ten, že je užitečný a přidává hodnotu. A když nástroj jako tento přidává hodnotu, lidé se o něm chtějí zmínit (a odkazovat na něj) ve svém vlastním obsahu.

Pokud dokážete vyřešit problémy lidí nebo odpovědět na jejich otázky, často vyhrajete.

 

#6. Studie společnosti NerdWallet „Mýty o koupi domu tisíciletí“

hwww.nerdwallet.com

Tento kus obsahu fungoval tak dobře z jediného důvodu; vyvrací běžný mýtus, o kterém by většina z nás věřila, že je pravdivý.

Existuje obecný názor, že „mileniálové“  nemají zájem o vlastnictví domu.“

Ale tato studie společnosti NerdWallet dokazuje, že tomu tak není, na základě údajů z autoritativních zdrojů a že většina mileniálů by raději vlastnila než pronajímala, ale prostě si to nemohou dovolit.

Když se vám podaří vyvrátit běžný mýtus a změnit myšlenkový pochod lidí, lidé to chtějí zakrýt. A když je k dispozici velké množství dat, chtějí na ně také odkazovat.

Je kontroverzní natolik, že zpochybňuje myšlenky a názory lidí. A pokud jde o vytvoření bodu k rozhovoru, dělá to zázraky.

 

#7. Mapa Veygo „Nejžádanější motory světa“.

Infografiky, Mapy a další statické vizuální prvky mohou být skvělým způsobem vytváření odkazů, a to z prostého důvodu, že je lze snadno sdílet. Aby byl tento typ odkazové návnady úspěšný, lidé ve skutečnosti musí chtít sdílet a odkazovat na ni

A tento příklad z Veygo bere opravdu jednoduchý kus dat – vyhledávání Google – a porovnává nejžádanější výrobce automobilů v každé zemi po celém světě.

Je úspěšná, protože byla zpřístupněna vydavatelům po celém světě, a přesto odpovídá na otázky, které se mohou týkat každého.

Opravdu jste například věřili, že Toyota byla nejvyhledávanějším výrobcem automobilů v USA?

Asi ne. Ale to je to, co z něj dělá skvělý titulek, a když je tam skvělý titulek a háček, tvůrci obsahu chtějí na něj skočit a sdílet ho se svým publikem. 

Být komunikativní a zároveň překvapivý funguje opravdu dobře a jsou přístupy, které byste měli zvážit při vytváření vlastního obsahu.

 

#8. „Disney+ Dream Job“ společnosti Reviews.org

Tento kousek je soutěžní, ale na první pohled jako soutěž nevypadá.

Je to jednoduchá a účinná návnada na odkazy v celé své kráse a toto je úžasný příklad dobře promyšleného obsahu, který získal více než dva tisíce odkazů. 

Tato soutěž byla převlečena za práci snů, za kterou dostanete zaplaceno za to, že nebudete dělat nic jiného než sledovat Disney+.  A kdo by nechtěl dostávat peníze za celodenní sledování filmů? 

Je to také dokonalý příklad, jak ukázat, že úspěch je především o nápadu a že zabalit něco do lisu může dělat zázraky. 

Shrnutí

Link bait vám může pomoci vybudovat odkazy na autority ve velkém, a to je cíl, kterého se mnoho tvůrců odkazů a SEO rozhodlo dosáhnout. Stačí prozkoumat a pochopit, jak vytvořit obsah, o kterém chce každý mluvit, a nevyhnutelně zaznamenáte úspěch této taktiky

5 Tipů pro Linkbaiting

  1. Oslovte dostatečně široké publikum, aby mohlo získat odkazy ve velkém měřítku z kvalitních publikací.
  2. Vyvolejte u čtenáře emocionální reakci.
  3. Řešte problémy a odpovídejte na otázky.
  4. Zkuste být kontroverzní. Zapojte do horkého tématu.
  5. Ujistěte se, že obsah dává smysl a je na místě, aby článku přidalo hodnotu.
Sdílejte článek na sociálních sítích