Podpora prodeje (Sales promotion)

Podpora prodeje (anglicky sales promotion) je poskytnutí určité výhody spotřebiteli (převážně ekonomického charakteru) spojené s užitím nebo nákupem produktu a poskytuje spotřebiteli přímý podnět ke koupi. (Wikipedia)

Nástroje podpory prodeje spotřebitelům

  • Kupony
  • Vzorky
  • Zvýhodněné ceny
  • Odměny
  • Výhry
  • Vyzkoušení zboží doma
  • Záruky
  • Předvádění zboží
  • Zákaznické spotřebitelské soutěže

Nástroje podpory prodeje obchodníkům

  • Nákupní rabaty
  • Slevy na podíl v reklamě
  • Slevy  za vystavování zboží
  • Slevy za zboží poskytované zdarma

Nástroje podpory prodeje pro prodejce

  • Veletrhy a výstavy
  • Soutěže a prodejní motivace
  • Speciální reklama

 Nástroje podpory prodeje

  • Spotřebitelské soutěže a loterie (SMS soutěže, kola štěstí, tomboly, losování,…)
  • Slevy, prémie, bonusy
  • Motivační a věrnostní programy (pro zaměstnance, zákazníky, obchodní partnery,…)
  • Reklamní dárky (doplnění brandingu: potisk, výšivka, gravírování, pískování,…)
  • Kostýmy pro hostesky/promotéry a ostatní pracovníky včetně oděvních doplňků (vlastní návrhy i ušití, výšivka, barevný potisk,…)
  • POS materiál (stálý, dočasný)
    • Prezentační stolky a stojany (kartonové, plastové, dřevěné,…)
    • Prodejní stojany, topkarty, wobblery, poutače, áčka, závěsné karty, obrazy,…)
    • Informační karty, transparenty, plakáty, letáčky, brožurky, prospekty, katalogy,…
    • Samolepky, stírací losy, nápojové stojánky, vlaječky, lightboxy, koktejlové knížečky, žetony, účtenky, ubrousky/rozetky s potiskem,…
    • Pozvánky, vstupenky, jmenovky, diplomy, vizitky, směrovky,….
    • Reklamní tašky, dárkové balíčky,…
  • vzorky, kupóny, prémie, dárky, vystavení zboží, předvádění zboží, ochutnávky, soutěže a loterie, cenové slevy např. bezplatnou ochutnávkou
Sdílejte článek na sociálních sítích