Reklamní kampaně

Reklamní kampaň (advertising campaign) je souhrn vybraných reklamních a marketinkových plánovaných aktivit
směřujících k jasnému cíli:
Efektivně oslovit budoucí i stávající zákazníky a vydělat peníze.


Základem úspěšné reklamní kampaně je jasně definovaný reklamní plán, rozdělený do časových úseků.
Před jeho tvorbou je nutné položit si pět základních otázek, zvaných též jako 5M:

  1. Mission (poslání) - Jaké jsou cíle propagace?
  2. Money (peníze) - Kolik můžeme investovat?
  3. Message (zpráva) - Jaká zpráva by měla být odeslána?
  4. Media (média) - Jaké média by měla být použita?
  5. Measurement (měřítko) - Jak by se měli hodnotit výsledky?

Postup při realizaci reklamní kampaně:

  1. Situační analýza a definice cílů reklamy - Cílem je analyzovat současný stav, definovat cílovou skupinu, informovat se o konkurenci, ... , a co nejpřesněji formulovat potřeby a požadavky klienta
    • příklady cílů reklamní kampaně:
    • tvorba silné značky
    • zvýšení poptávky
    • posílení finanční pozice
    • vytváření pozitivní image
    • motivace vlastních pracovníků
    • zvýšení možnosti distribuce
  2. Stanovení finančního rozpočtu
    • stanovit se můžou několika způsoby:
    • metoda „Co si můžeme dovolit?
    • metoda procento z prodeje – poměr reklama/prodej, propagace/prodej
    • metoda srovnání z konkurencí – kolik musíme investovat, abychom porazili konkurenci
    • metoda cíle a úkolu – investice pouze ke splnění cíle
    • metoda maximalizace zisku – volba optimálního rozpočtu, který nejvíce zvýší zisky
  3. Tvorba reklamního poselství a reklamy (claim) - musí informovat, působit na emoce, nebo vyjadřovat image.
  4. Volba mediální strategie a mediální plánování
  5. Vyhodnocení úspěšnosti reklamní kampaně
    Cíle vs skutečnost, kvalitativní vyhodnocení kampaně, celkový report průběhu kampaně.
  6. marketingový výzkum

Nabídka marketingových služeb:

×

5 nejsledovanějších infografik na pinterestu
(nejen) o internetovém marketingu
v českém jazyce.

*